Marketing Automation

Marketing Automation Bloggen

By on 08/10/2016

email-deliverability

Kommer dine emails frem? Email Deliverabilty er nøglen.

Det er desværre ikke alle dine udsendte emails, som kommer frem til modtagerens indbakke. Mange bilder sig fejlagtigt ind, at en afsendt email altid kommer frem til modtageren. Der er mange forhindringer undervejs. Dine emails skal gennem forskellige service-providers spamfiltre på rejsen – og til sidst modtagerserverens eget filter. Deliverability er et udtryk for, hvor […]

0 comments
trafik

Sådan skaffer du trafik til din Marketing Automation

Skal du have nye sign-ups til din marketing automation-tragt, skal du ud og tiltrække ny trafik til dine landingssider og det relevante indhold på din hjemmeside, som leder frem til din marketing automation. Det får du en række gode tips til i denne artikel. Al marketing automation har brug for interesserede besøgende, der kan tilmelde […]

0 comments
Account Based Marketing @ berntelkjaer.dk

Account Based Marketing

Account Based Marketing Konceptet ‘Account Based Marketing’ er det nye hit inden for Marketing i B2B-virksomheder. Det har en stor indflydelse på, hvordan Marketing og Salg arbejder sammen, hvilke mål Marketing arbejder efter, og det placerer Marketing Automation-systemet i centrum af afdelingens arbejde. Ved første øjekast er det spøjst, at det bliver det store samtaleemne […]

0 comments
Marketing Automation Wiki

Wiki-ordliste om Marketing Automation

Marketingfaget er fyldt med udtryk, og Marketing Automation er ingen undtagelse, og du finder dem alle i denne wiki. Der er mange udtryk at holde styr på, og vi marketingfolk opfinder jævnligt nye. I denne wiki ordliste er der samlet en lang række udtryk, som høres inden for Marketing Automation. Du kan også begynde med […]

0 comments
Kompetencerne til Marketing Automation

Nødvendige kompetencer i Marketingafdelingen

En af forudsætningerne for at få succes med et Marketing Automation-system er at have de rette kompetencer i Marketingafdelingen. Fra ’Operationel’ til ’Taktisk’ Marketing Automation er et taktisk værktøj. Du er nødt til lige at stoppe op og tænke over, hvad det betyder for din afdeling at tage et taktisk værktøj i anvendelse. Hvis du […]

0 comments
Strategien bag dit Marketing Automation-projekt

Strategien bag dit Marketing Automation-projekt

Marketing Automation handler naturligvis om IT-understøttelse af Marketingafdelingens processer. Men Marketingafdelingens initiativer bør ikke være teknologiprojekter, så en stor del af introduktionen til Marketing Automation handler om udviklingen i marketingfaget, kunderejsen, forandringsprocesser, forretningsstrategi og kompetencerne i Marketingafdelingen. Marketings verdensbillede har ændret sig Marketingafdelinger overalt står midt i en omfattende udvikling af deres fag. I dag […]

0 comments
Sandheden om Marketing Automation

7 (måske 8) ubehagelige sandheder om Marketing Automation

Sandheden kommer her Det gør lidt ondt at trykke på det ømme punkt, men her kommer hele 7 ømme punkter, som desværre kan findes hos lidt for mange Marketingafdelinger, der anvender Marketing Automation. De fleste har ikke kortlagt kunderejsen og skyder i blinde med store huller i deres marketingproces. De fleste målgrupper er defineret ud […]

0 comments
Dialogprogrammer med Marketing Automation

Morgendagens dialogprogrammer

Dialogprogrammer og ’conversational marketing’ giver hovedbrud i dag, og er med email-marketing ikke ægte dialoger, men personalisering i stor skala. Men ægte dialog bliver virkeligheden inden for overskuelig tid. Det er blevet meget populært at sige, at Content Marketing i dag skal betragtes som en dialog (eller samtale) mellem virksomheden og kunderne. Med et trendy […]

0 comments